Driftskontrakten for en del av Rauma omfatter 90 km fylkesveg og 2,5 km km gang/sykkelveg. Kontrakten i Finnmark omfatter 325,7 km riksveg, 237 km fylkesveg og 26,3 km gang/sykkelveg. Hovedårsaken til at prisforskjellen mellom de laveste anbudene på de to oppdragene ikke er større, er at jobben i Finnmark bare gjelder sommerdrift.
Lesja Bulldozerlag har gitt det nest laveste anbudet på jobben i Rauma. Det er på 37,9 mill. De øvrige deltakerne i konkurransen er Mesta (39,1 mill.), J. O. Moen Anlegg fra Rauma (41,3 mill.), Veidekke (44,2 mill.) og Anders og Alf Inge Slemmen fra Rauma (45 mill.).
Oppdraget omfatter drift- og vedlikehold hele året med funksjonsansvar for en del av oppgavene. Kontrakten gjelder i fem år fra 1. september i år. Vegvesenet har opsjon på et års forlengelse av kontrakten.
Driftskontrakten i Finnmark gjelder kommunene Alta, Hasvik, Kautokeino og Loppa. Det nest laveste anbudet er gitt av Svein Thomassen fra Alta. Det er på 57,6 mill. Øvrige anbydere er Mesta (61,4 mill.), NCC (65,8 mill.) og Tormod Kristensen Maskin fra Alta (85,4 mill.).
Denne driftskontrakten begynner også å gjelde 1. september i år, men den varer bare i fire år.
Vegvesenet har også bedt om pris på vegetasjonsrydding og skjøtsel av grøntanlegg i de fire kommunene i Finnmark i den samme fire-årsperioden. Seks anbud kom inn. Det laveste som er på 9,927 mill., ble gitt av J H Larsen fra Loppa.