Ole Morten Damlien blir ny administrerende direktør i «potpurri-selskapet» Creuna.
Han overtar for Gaute Engbakk, som er på vei til Amedia som konserndirektør for digital utvikling og strategi.
Blandingsselskap
Creuna er en pussig blanding av et it-selskap og reklamebyrå med 470 medarbeidere i Norden og Ukraina.
Den formelle betegnelsen er et integrert byrå for digitale løsninger, reklame og merkevarebygging.
På merittlisten står blant annet leveranse av nettbrett til Stortinget, profilbygging for Nets og nettløsninger for Ruter og metroen i København.
Omsetningen ligger på 138 millioner kroner.
Les også: Skal krysse Varangerhalvøya med vindkraft
Meldte overgang
Lederbehovet meldte seg da Engbakk meldte overgang til Amedia.
Da nyheten nådde offentligheten i forrige uke, hadde 39-åringen styrt Creuna i drøyt tre år.
Før det fylte han dagene med strategiske oppgaver hos Accenture.
Nå skal ha lede Amedias satsing på å flytte vekten over fra papir til digitale kanaler. Eller som Amedia selv omtaler det, får han ansvaret for konsernets digitale virksomheter, forretningsutvikling og for å realisere og videreutvikle konsernets digitale vekststrategi.
Lett valg
Etterfølgeren er rekruttert internt.
Ole Morten Damlien er operasjonell direktør og har hatt sete i ledergruppen de siste tre årene.
På rullebladet finner vi arbeidsgivere som Accenture og Opera Software.
– Damlien har vært en nøkkelmann i Creunas utvikling lenge. For oss var valget lett, sier konsernsjef Arne Hjeltnes i Creuna Norden i en pressemelding.
Lederskiftet skjer i løpet av våren.
Les også:
– Hadde aldri fått til dette uten ingeniørene mine