De mange nye flyene – 27.200 i tallet – vil ifølge selskapet gjøre flytrafikken mindre miljøforstyrrende.
De brenner renere og bruker mindre, hevder man.
Vinning og spinning
Men det spørs jo om ikke dette oppveies av den dramatiske veksten i flyreiser:
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
Med AI tar PC-en rollen som virtuell produsent i videomøtet
Årlig trafikkøkning antas å ligge på 4,6 prosent. Samtyidig vil godstrafikken øke 6,2 prosent.
Boeing regner med at verdens flyflåte vil være fordoblet i 2025.
100-400 seter
Den større delen av nyanskaffelsene vil være fly med en midtgang, kapasitet 100-240 seter. Den nest største gruppen vil være fly med 200-400 passasjerer og to midtganger.
Skjær i lufthavet
Det står ingen steder i undersøkelsen hvordan man skal skaffe luftveier og luftfartskontroll til alt dette.
Ei heller står det noe om hva som vil kreves av nye og utvidede flyplasser.