Disse seks la inn tilbud på oppdraget om forberedende arbeider på E6 Storhove-Øyer:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Erling Rolstad | 17.960.414 |
Anlegg Øst Entreprenør | 21.349.485 |
Lesja Bulldozerlag | 23.911.596 |
Gjerdalen Entreprenør | 27.195.107 |
AF Gruppen Norge | 29.974.751 |
Risa | 33.922.036 |
Ingen leverandører er blitt avvist fra konkurransen, og Nye Veier har tildelt oppdraget til Erling Rolstad.
Firmaet skal blant annet rive hus, montere viltgjerde, hogge skog og utføre arbeider langs jernbanen, skriver Nye Veier i en pressemelding.
– Det er bra at lokale firmaer er konkurransedyktige. Oppdraget er viktig og markerer på mange måter starten på E6-utbyggingen gjennom Gudbrandsdalen, sier Øyvind Moshagen, prosjektdirektør i Nye Veier, i meldingen.
Seks entreprenører vil bygge ny Oslofjordtunnel
Det meste skjer i løpet av våren
– Arbeidene starter så snart det lar seg gjøre og det aller meste skal sluttføres i løpet av våren. Da står alt klart til hovedentreprenøren kommer i gang med egne maskiner. Totalentreprenør for utbygging av E6 Storhove-Øyer blir valgt før sommeren, sier Moshagen i meldingen.
E6 Storhove-Øyer er på 9,6 kilometer og er en del av Nye Veiers utbygging av E6 Moelv-Øyer. I tillegg til vei i dagen, skal det bygges en cirka 2,6 kilometer lang toløps tunnel forbi Fåberg.
F-35-utsettelse: – Det er litt flaut