Nå tar BI-rektoren til orde for at sjømatindustrien må satse tyngre på markeds- og merkevarekompetanse.
Han har selv svaret på hvor næringen bør finne nettopp det: I løpet av høsten etablerer BI et eget Senter for sjømat. Senteret skal møte de markedsmessige utfordringene som sjømatnæringen står overfor, gjennom forskning, utvikling og etterutdanning.
Vi ønsker å bidra til å rekruttere dyktige ledere til Norges mest lovende næring, sier Torger Reve. På en sjømatkonferanse i Oslo nylig etterlyste han flere kremmere i næringen.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Sjømatsenteret får base ved BI-hovedkvarteret i Sandvika.
Vi vil selvsagt bruke ekspertisen ved andre avdelinger, først og fremst i Tromsø, Ålesund og Bergen samt trekke inn næringens egne folk, fremholder Reve. For tiden jakter han på rett mann eller kvinne til å lede sjømatsenteret.