NETTARKIV

Færre passord gir mindre support

Husker. Brukerstøtte på IT får mindre å gjøre når folk slipper å huske på så mange passord.
Husker. Brukerstøtte på IT får mindre å gjøre når folk slipper å huske på så mange passord. Bilde: colourbox
Espen Zachariassen
26. mai 2008 - 11:23

IT. Ikke fullt så mange passord å huske på skal redusere presset på brukerstøtte hos IT-avdelingen. IBMs nye programvare for identitetsstyring, kalt Tivoli skal bidra til dette.

Løsningen gjør det mulig å benytte ett brukernavn og ett passord til å få adgang på flere områder, som gjerne er beskyttet med egne koder.

Selskapet Alcatel-Lucent er blant de første til å ta i bruk løsningen og forventer at passordrelaterte henvendelser til IT- brukerstøtte vil bli opptil 70 prosent lavere og gi økt produktivitet for systembrukere og IT-supportstaben.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.