Fem entreprenører i kamp om Karasjok-kontrakten

Med et laveste tilbud på 113 millioner kroner, stiger kostnadene på driftskontrakten for Karasjok kraftig de neste fem år.

Driftskontrakten Karasjok omfatter kommunene Tana, Porsanger og Karasjok.
Driftskontrakten Karasjok omfatter kommunene Tana, Porsanger og Karasjok. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
8. mars 2018 - 17:04

Anbudsåpningen til Statens vegvesen viste at Mesta ligger lavest av tilsammen fem tilbydere, og dermed har gode sjanser tli å kunne få en ny femårskontrakt på driftsoppgavene på riks- og fylkesvegene i indre del av Finnmark. Kontraktsområdet til Statens vegvesen omfatter kommunene, Tana, Porsanger og Karasjok, som omfatter totalt 330 kilometer riksveg og 11 km fylkesveger. I tilleg kommer gang- og sykkelveger og sideareal.

Tilbuderne på Karasjok-kontrakter er: 

Mesta AS                                       113.420.425

Tormod Kristensen Maskin AS   118.935.715

Presis Vegdrift AS                        129.153.348

NCC Norge Roadservices AS     141.671.842

Anlegg Nord AS                           164.884.451

 

Da Mesta inngikk kontrakten med Statens vegvesen i 2012 for dette kontraktsområdet, var det også for en femårsperiode. Kontraktssummen var den gang på 82,1 millioner kroner. Normal inflasjonsjustering for dette beløpet ville i dag tilsvart et beløp på 92 millioner kroner.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.