C4 Picasso femseter har det største bagasjerommet og de beste plassforholdene i sin kategori, samt en såkalt innovativ førerplass.
En diger panorama-frontrute gir et flott utsyn og masse lys, bilen har et enkelt og begripelig innrednings-modulsystem, og byr på Citroën-komfort på kjent nivå. Med denne digre frontruta følger stråledempende sjikt mellom dobbeltglassene (laminat).
Flerbruksbiler
Citroën er det eneste bilmerket som bygger tre MPV`er (multi puropose vehicle) i kompakt-klassen, hver enkelt med forskjellig design; Xsara Picasso, C4 Picasso (5-seter) og Grand C4 Picasso (7-seter).
C4 Picasso kjennetegnes av den mest rommelige kupeen - og det største volumet i bagasjerommet - i sin klasse.
Foldeseter
Varianten med bagasjeplass bak setene i rad to, har et volum under bagasjeskjuleren på 500 norm-liter.
Med baksetene nedfelt er volumet hele 1734 liter. Et modulsystem som er raskt og enkelt å bruke, går ut på at du folder de tre bakre setene ned i gulvet.
Fransk kjøreglede
C4 Picasso byr på typisk fransk kjøreglede, med god komfort selv ute på det franske bondelandet der vi kjørte den. Ved introduksjonen i Norge til våren (ult. mars) vil den være tilgjengelig med fire ulike motoralternativer - to bensin og to diesel. Alle har fine ytelser, og virker drivstoffgjerrige.
Modellenes pris vil ikke Citroën Norge si noe om foreløpig. Vi har grunn til å tro at den rimeligste vanskelig kommer noe særlig under 300 tusen.
Lakkripe
Men mange håper nok også at nye C5 blir litt bedre skrudd når den kommer i ny versjon.
Modellen har fått noen riper i lakken, ikke minst fordi bakhjulsopphenget og dørene har en tendens til å gnisse og skrangle.
Ulyd i en bil til mer enn 300 tusen vil ikke folk ha.