Den førstefødte babyen får gjerne det mest innholdsrike fotoalbumet, mens senere medlemmer av søskenflokken må leve med noe mindre oppmerksomhet.
Slik kan det nok også bli med de norske F-35 Lightning II-kampflyene.
Se også: Her skyter F-35 181 skudd på tre sekunder
I lakkeringshallen
I september 2013 så vi kampflyets første ferdigproduserte komponent: Et motorspant som var forsterket for å tåle belastningen fra bremseskjermen.
I desember 2014 var vi vitne til at midtre skrogdel var ferdig hos underleverandøren Northrop Grumman.
De siste dagene har den første norske F-35, med navnet AM-1, befunnet seg i lakkeringshallen.
Her påføres det et belegg som bidrar til å holde radarsignaturen nede – en såkalt «stealth coating».
Les også: Norge betaler for bremseskjerm til F-35 - jobben forsvant til Nederland
Fire norske fly på fabrikken
Dette flyet skal rulles ut fra fabrikken seremonielt 22. september.
I tillegg er fly nummer to i rute til å leveres senere i høst som planlagt.
Ytterligere to norske F-35 er også i produksjon på Lockheed Martin-fabrikken i Fort Worth. Disse skal ferdigstilles neste år.
– Jeg kan derfor med glede bekrefte at anskaffelsen er i rute, sier generalmajor og programdirektør i Kampflyprogrammet, Morten Klever, i en pressemelding.
Les også: Her får F-35 smake på norske forhold
Til Luke
Som kjent vil ikke de første av inntil 52 norske F-35 noen gang fly i norsk luftrom.
De to første flyene skal senere i høst flys til flybasen Luke der skal inngå som en del av det amerikanske luftforsvarets 62. skvadron.
Ifølge Kampflyprogrammet vil denne fungere som en internasjonal treningsskvadron for F-35 med blant annet amerikansk, norsk og italiensk personell. Her starter også treningen av den første norske flygeren.
Les også: Her går F-35 utfor hoppkanten