Fra en nettadresse kan TNTs kunder via mobiltelefonen kontrollere hvor i verden en forsendelse befinner seg, og om forsendelsen er under transport eller levert. Den nye tjenesten bruker den globale standarden WAP (Wireless Application Protocol) og kan benyttes av alle kunder med en WAP-telefon.
Sporing av en forsendelse kan gjøres enten ved hjelp av TNTs fraktnummer eller med kundens eget ordrenummer. Kunden kan i tillegg få informasjon om dato og tidspunkt for opphenting, når forsendelsen ble levert og hvem som signerte mottakelsesseddelen.
– Med WAP-tracker gir vi kundene enda en kanal for å få informasjon om sine forsendelser. Vi ser en stor utviklingsmulighet i WAP-teknikken, og vi håper i fremtiden å kunne gi kundene all den informasjon de også får fra vår hjemmeside. Utover å spore forsendelser, er det også mulig å hente prisopplysninger og bestille opphentinger, sier Terje Ragnem, administrerende direktør i TNT Norge.
TNT driver global ekspresstransport, logistikk og internasjonal posthåndtering. Ekspressdelen i TNT frakter ukentlig 2,1 millioner tidssensitive dokumenter, pakker og forsendelser. I Skandinavia har TNT 950 ansatte, og selskapet omsatte i 1999 for litt over én milliard norske kroner. TNT er et datterselskap av TNT Post Group, et børsnotert selskap med hovedkvarter i Amsterdam, Nederland.