NCC holder andreplassen med 104,6 mill. foran Implenia med 106,6 mill. og Vassbakk & Stol med 106,7 mill.
De øvrige anbyderne er Halvorsen Grave-Transportservice fra Bergen (108,8 mill.), Drange Maskin fra Bergen (114,5 mill.), Bergen Bydrift (114,6 mill.), Åmodt Entreprenør fra Askøy (118,5 mill.) og Veidekke (124,6 mill.).
Fylkesveg 564 er også kjent som Salhusvegen. Den går mellom Åsane og Salhus nord i Bergen. Strekningen som skal bygges om går halvannen kilometer nordover fra Åsane.
Bakgrunnen for ombyggingen er behovet for å bedre forholdene for myke trafikanter. Det skal anlegges gang/sykkelveg på hele strekningen. Det skjer ved at vegen sideforskyves og endel av den nåværende kjørebanen blir gang/sykkelveg.
Den nye kjørebanen blir bredere og rettere enn den som er nå. Under vegen skal det legges kanaler for en framtidig høyspentkabel, og nye VA-ledninger for komunen.
Entreprisen omfatter også trafikksikkerhetstiltak på en annen del av fylkesveg 564, og anlegg av en kort adkomstveg fra fylkesvegen til et planlagt boligfelt. En 30 meter lang bru inngår i denne vegen
Fotgjengere og syklister får hvert sitt felt på gang/sykkelvegen. Fotgjengere får 2 meter til disposisjon, syklistene får 2,5 meter. Feltene blir bare skilt med en linje. Skillet mellom gang/sykkelvegen og kjørebanen blir atskillig vanskeligere å bryte. Det skal bestå av et betongrekkverk.
Prosjekteringen er utført av Norconsult. Innen 31. oktober 2017 må jobben være gjort.