skal skille motorisert trafikk og myke trafikanter blir også tre meter bred på det meste av strekningen. Unntaket blir der vegen går på fylling. Der vil gående og syklende bli sikret med rekkverk i stedet for rabatt. På den måten kan bredden på fyllingen reduseres.
Fyllingene vil kreve ca. 8 000 kbm sprengstein. Det er lite skjæringer på strekningen, så det meste av fyllmassen må hentes utenfra. Ca. 5 000 kbm løsmasser må flyttes. Noe av dette kan brukes på anlegget.
Stranden skole er det nordlige endepunktet. Herfra skal ca. 600 meter av en tidligere riksveg bygges om til gang/sykkelveg. Deler av denne strekningen er nå gårdsveg og deler av den er ikke i bruk.
Alle de 3,3 kilometrene med gang/sykkelveg må være klar til bruk i august neste år. Det er ingen delfrister.
Prosjekteringen er utført av Ingeniørfirmaet Svendsen & Co fra Sarpsborg. Dette firmaet har ikke hatt oppdrag direkte for Vegvesenet tidligere.
Hele prosjektet finansieres med fylkesvegmidler, men Enebakk kommune forskutterer 35 millioner kroner.