Lydinnspillinger fra ulykkesflyet tyder på at det var helt stille i cockpit under nedstigningen, sier styreleder Pekka Henttu i EUs organ for flysikkerhet (EASA).
– Kobler man dette sammen med ulykkesflyets bane, tyder det på at pilotene var bevisstløse, i hvert fall deler av tiden, sier han, ifølge det finske nyhetsbyrået FNB.
Hanttu sier flyet ikke mistet høyden jevnt, men at det noen ganger holdt høyden i en kortere periode.
Ulendt terreng
Onsdag ble det kjent at mennesker fra minst 14 forskjellige nasjoner var blant de 150 som døde da Germanwings-flyet styrtet i høyfjellet tirsdag.
Flere hundre letemannskaper og etterforskere deltar i en massiv leteaksjon i det ulendte ulykkesområdet. Vrakdelene ligger i uframkommelig område som bare kan nås med helikopter eller en fire timer lang, bratt fottur.
Fra helikoptre fires redningsmannskaper ned til vrakstedet som ligger i rundt 2.000 meters høyde. Det blir svært vanskelig å hente ut de 150 ofrene for flykatastrofen i Alpene, mener den franske regionens politisjef.
– Vi er i høyfjellet. Det viktigste er å sikre området og hente ut likene, sier politisjef David Galtier onsdag.
Skroget pulverisert
Arbeidet kan ta minst en uke.
– Når vi ankommer et krasjsted venter vi å finne deler av flyskroget. Men her ser vi ingenting, sier helikopterpiloten Xavier Roy, som koordinerer letingen fra lufta, til Reuters.
Les også:
Ulykkesflyet blant de eldste A320-ene