Det ble også testet hvordan A380 takler landing og take-off i tynn og varm luft. I Medillin i Colombia oppførte alle systemer seg normalt i 15 varmegrader og 7000 fots høyde.Bilde: Airbus
Forsinket: Flaskehalser i produksjonen fører til forsinkelser på gigantflyet A380. I følge Airbus skyldtes forsinkelsene et stadig økende behov for flere komponenter.Bilde: Ole Ketil Helgesen
Airbus har også testet A380 i kalde omgivelser i Canada under temperaturer på -29 grader celcius. Motorene startet. En oljepumpe ble ødelagt. Systemene oppførte seg normalt.Bilde: Airbus
Det enorme flyet har en lengde på 73 meter og vingespenn på 79,8 meter.Bilde: Ole Ketil Helgesen
A380 kan ta fra 555 til 840 passasjerer.Bilde: Ole Ketil Helgesen
Motorer: 4 × 311 kN turbofanmotorer,
A380 leveres med Rolls-Royce Trent 900 eller
4 × 340 kN Engine Alliance GP7200 motorer.Bilde: Ole Ketil Helgesen
I evakueringstesten til A380 ble 873 personer evakuert på 80 sekunder.Bilde: Airbus
Tester: Airbus var i juni 2006 inne i sluttfasen av testprogrammet til A380. Ifølge flyprodusenten går alt etter planen.Bilde: Airbus
Airbus har gjort store endringer i kabinene. (Her modellen A350). Passasjerene skal bli motatt i en resepsjon. Det gjenstår å se om flyselskapene velger disse løsningene. - Mottakelsesområdet kan uansett ikke brukes til seter, understreker Airbus.Bilde: Airbus
Atmosfæren i kabinen skal kunne endres i takt med døgnets tider med intelligent belysning. Bildet er fra kabinen i en A350.Bilde: Airbus
Her er resepsjonen i en A380.Bilde: Airbus
PÅ super første klasse i A380 kan det lages en lounge med Tver og arbeidsstasjoner.Bilde: E'm comåany/jalby
Kabin i en A350 ser ut som den er tatt fra en science fiction-film.Bilde: Airbus
Det blir kanskje satt opp arbeidsstasjoner i nye A350.Bilde: Airbus
Airbus vil bruke nanoteknologi-materialer for at interiøret skal holde seg fint, uten å få skraper.Bilde: Airbus
Myke overganger skal gjøre at passasjerene får større romfølelse.Bilde: Airbus