Hun var ledsaget av anleggsleder tunnel Christian Alseth i Implenia og teknisk byggeleder tunnel Gunstein Mork i Statens vegvesen.
Lys i to av fire tunneler
Sammen med prosjektleder for E134 Damåsen-Saggrenda Tom Hedalen i Statens vegvesen var også nærmeste nabo til Svartåstunnelen Kongsberg Teknologipark invitert til gjennomslaget og representert ved eiendomsforvalter Tom Andreassen.
Svartåstunnelen er 1,4 kilometer lang to løps tunnel som går fra Sellikdalen i nord til Trollerudmoen i sør. Den er den andre av to toløpstunneler på E134-prosjektet.
Delstrekning Myntbrua-Trollerudmoen
Den andre er drøye to kilometer lange Kongsbergtunnelen, som har gjennomslag senere i høst. De to andre tunnelen på E134 Damåsen-Saggrenda er Moanetunnelen som hadde gjennomslag for fjorten dager siden og Vollåstunnelen som har gjennomslag en gang neste år.
Svartåstunnelen er del av kontrakten Myntbrua-Trollerudmoen, som er den midtre av tre delentrepriser på 13,2 kilometer ny E134 fra Damåsen i Øvre Eiker til Saggrenda i Kongsberg.