Et flertall av de som besøkte Eliaden før sommeren var godt fornøyd med messen. 71 prosent sier de sannsynligvis vil besøke den i 2018. Kun 50 prosent svarte at de regnet med å besøke messen i 2016 da de i 2014 fikk det samme spørsmålet.
For utstillerne må det være godt nytt at 56 prosent sier de planlegger å kjøpe produkter eller tjenester basert på det de så på Eliaden, tallet fra 2014 var kun 44 prosent. Det viser en undersøkelse som er gjort av Epinion for Eliaden. Slike undersøkelser er også gjort tidligere, og i år var det 1910 som svarte på undersøkelsen, det er en svarprosent på 18, på nivå med tidligere år.
De besøkende i år hadde større og bedre opplevd utbytte enn etter de tre foregående utgavene av Eliaden. Men maten og serveringen var de besøkende lite fornøyd med. Nest dårligs skår fikk oversiktlighet, de besøkende synes ikke det var lett å finne frem på messen. På topp kom kvaliteten på standene og hjelpsomhet og service fra utstillerne.