E134 Isvik-Lie ligger i Vindafjord kommune øst for Haugesund. Dette oppdraget ble lyst ut i slutten av juni. Her skal europaveien breddeutvides for forsterket midtoppmerking over cirka tre kilometer. ÅDT i 2018 var på cirka 6.600 på denne strekningen, og andelen tunge kjøretøy utgjør rundt 16 prosent.
Eksisterende vei skal utvides med omlag to meter, til en veibredde på 8,5 meter. Breddeutvidelsen skal kun på nordsiden av vegen. Dessuten skal det gjøres en rekke mindre tiltak.
Ved fristens utløp var det hele ti entreprenører som hadde gitt tilbud på oppdraget:
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Entreprenør | Tilbudssum i kr eks mva. |
Risa | 17.865.259 |
Bjarne Nordtveit | 20.298.182 |
Mesta | 21.208.323 |
Vassbakk og Stol | 21.216.736 |
Brødrene Flatebø | 21.525.754 |
Bjelland | 22.084.254 |
Landmark Maskin | 22.087.335 |
Grunn-Service | 25.402.637 |
Ottar Skjold Maskin | 26.413.154 |
Contexo | 27.638.051 |
NB: Tilbudene skal som vanlig kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.
![Dagens Oslofjordtunnel mellom Asker og Frogn i Akershus er stengt ti prosent av tiden. Byggingen av et nytt tunnelløp, som starter i 2025, skal etter planen sørge for 99 prosent oppetid.](https://images.gfx.no/130x87/2743/2743344/PA1101412400.jpg)
Les også
På 90-tallet bygget de Oslofjordtunnelen på tre år. Nå er byggetiden nær doblet