Implenia vil ha 28,288336 mill. for jobben. Veidekke har også gitt anbud, men er trolig sjanseløs med 36,175 mill. Prisene ligger noe høyere enn Vegvesenet regnet med.
Oppdraget består i å skifte ut elektrisk utstyr og vann- og frostsikring i to tunneler: St. Hansfjellet tunnel på riksveg 110 i Fredrikstad og Mosseporten på riksveg 19 i Moss.
Jobben er ikke så stor - de to tunnelene har en samlet lengde på bare 451 meter, men driften blir tungvint. Det meste av arbeidet må utføres om natten. St. Hansfjellet tunnel stenges mellom kl. 22 og kl. 06, Mosseporten mellom kl. 24 og kl. 05.
Grunnen til forskjellen i stengetid er at Mosseporten brukes av mange lastebiler på veg til og fra ferga mellom Moss og Horten. Når tunnelen er stengt, må trafikken gå på lokalveger gjennom boligområder. Vegvesenet vil ha minst mulig tungtrafikk på disse vegene, derfor vil man ikke stenge Mosseporten på den tiden av døgnet det er fergetrafikk.
Jobben skal fullføres i løpet av vinteren neste år.