HG International var tidligere kjent under navnet Traffic Solutions. Frimaet holder til i Ålesunds nabokommune Hareid.
Konkurrentene er Skanska, som vil ha 49,8 mill. og VVB Nordic Engineering Ltd som vil ha 56,7 mill.
Assisterende prosjektleder Arne Ola Stavseng er fornøyd både med deltakelsen prisnivået.
De tre tunnelene som skal få en standard som EU kan godta, er den 560 meter lange Moatunnelen, den 840 meter lange Blindheimstunnelen og den 314 meter lange Hatlaåstunnelen. De to første inngår i E39, den siste i E136.
I alle tunnelene skal det elektriske anlegget skiftes ut. I Blindheimstunnelen skal det monteres overvåkningskameraer. I Hatlåstunnelen skal 3 400 kvm usikret PE-skum fjernes og erstattes med gjennomgående vann- og frostsikring.
I Moa- og Bindheimstunnelen blir arbeidet utført om natten. Hatlåstunnelen blir helt stengt mens arbeidet pågår. Her er det gode omkjøringsmuligheter.
Høsten neste år skal arbeidet være fullført.