Totalt leverte fire entreprenører tilbud på av rehabiliteringen av Frøyatunnelen.
Her er de fire tilbyderne:
Firma med tilbudssum i parentes. Alle priser er eks. mva.
- Skanska Norge (615 035 049 NOK)
- Bertelsen & Garpestad (648 273 671,75 NOK)
- Kraftmontasje (494 030 027 NOK)
- OneCoInfra (480 330 347 NOK)
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Du har garantert produktene deres hjemme. Slik får giganten enda smidigere produksjon
Etter en grundig evaluering og vurdering av tilbyderne har Trøndelag fylkeskommune valgt å innstille Kraftmontasje til jobben. Bedriften leverte det beste tilbudet sammenlagt, sier de i en pressemelding.
Beslutningen var basert på en samlet vurdering av:
- Tilbudssum (70 %)
- Oppgaveforståelse, gjennomføring og fremdriftsplan (15 %)
- Organisering og tilbudt nøkkelpersonell samt ivaretakelse av HMS/Ytre miljø på prosjektet (15 %)
Ifølge Trøndelag fylkeskommune skal anleggsarbeidet i tunnelen og portalområder utføres på natten, og tunnelen vil derfor stenges på gitte tidspunkt.
Anleggsarbeidene er planlagt ferdig i slutten av desember 2024.
Les også
Dette er temaene som må konsekvensutredes for Sørlige Nordsjø II