De fire konkurrentene er:
NCC 67,4 mill.
Peab 69,2 mill.
HAB Construction 76,8 mill.
Contexo 77,6 mill.
Frogner bru leder fylkesveg 260 over elva Leira. Den ble bygd i 1936 og er i så dårlig forfatning at den ikke kan stå stort lenger. For å begrense belastningen er den lysregulert.
Utskiftingen av brua er en totalentreprise. Den som får kontrakten skal prosjektere og bygge to parallelle bruer, en for motorisert trafikk og en for dem som tar seg over elva for egen kraft.
Entreprisen omfatter også riving av den gamle brua og tilpassing av vegene på begge sider.
Den nye brua må gå i traséen til den gamle. Omgivelsene gjør det svært vanskelig å bygge en interimsbru. De som kjører over den gamle brua nå, får derfor en stor omveg i byggetiden.
På denne bakgrunnen forlanger Vegvesenet at gang/sykkelvegbrua må være klar før gammelbrua rives. Det skal også etableres en midlertidig snuplass for biler på vestsiden av brua. Hensikten er at det skal være mulig å slippe folk av og på i byggetiden slik at de kan gå til tettstedet Frogner som ligger på østsiden av Leira.
Da valget om totalentreprise ble gjort, var bruene allerede ferdig prosjektert. De som ønsker det, kan derfor benytte seg av det grunnlaget som er lagd. Det forutsetter at kjørebrua blir 96 meter lang og gang/sykkelbrua 98 meter lang. Begge får tre spenn. Overbygningene består av stålkasser i samvirke med kjørebane/gangbane i betong.
Total byggetid bli 27 måneder. Kjørevegen over Leira kan være stengt i maksimalt 18 måneder.