Internet Explorer 8 ble lansert med brask og bram før helgen.
Men foreløpig har ikke Microsofts nyeste nettleserinnovasjon fått allverden til markedsandel.
2 prosent
Ifølge oversikten til StatCounter har IE8 karret seg opp på magre 2,2 prosent.
Til sammenlikning har versjon sju en markedsandel på 39,98 prosent og den noe aldrende IE6, som for tiden er under press fra den norske IE6-kampanjen , 19,03 %.
Men IE8 slår både norske Opera, Google Chrome og Apples Safari.
Disse har henholdsvis 2,18, 1,69 og 1,59 % markedsandel.
Bedre enn snittet
Vi nordmenn har vært bittelitt flinkere enn gjennomsnittet til å oppgradere.
2,82 prosent av trafikk fra Norge skjer gjennom Internet Explorer 8.
Men over halvparten av alle nordmenn (50,15 %) bruker fortsatt Internet Explorer 7.
Mozilla Firefox 3.0 er fortsatt verdens nest mest brukte nettleser, med 27,65 % andel.