Oppdrag i denne størrelsen pleier å følge et bestemt mønster: Alle anbyderne er lokale, unntatt ett - Mesta. Dette oppdraget var ikke noe unntak. Entreprenøren som ligger lavest kommer fra Åfjord på Fosenhalvøya. Som nr. to ligger Grunnarbeid fra Trondheim med 22,685 millioner.
På de neste plassene følger Tore Løkke fra Åfjord (23,611 mill.), Søbstad fra Trondheim (23,686 mill.), Mesta (24,266 mill.) og Reinertsen fra Trondheim (25,344 mill.). Prisnivået er litt i underkant av Vegvesenets overslag.
Entreprisen inngår i prosjektet E 6 Nidelv bru-Grillstad. Den som får kontrakten skal legge om veg, jernbane og ledninger i bakken.
Vegstrekningen som skal legges om er ca. 400 meter lang. En midlertidig veg skal etableres for å gi adkomst til Pirbrua mens kulverten for Strindheimtunnelen blir støpt. Vegen blir liggende helt til tunnelen blir ferdig om fire år. Pirbrua åpnes senere i år.
Jernbanen blir lagt om over en 300 meter lang strekning. Banen vil gå i bue mens man støper den delen av Strindheimtunnelens kulvert som ligger under jernbanetraséen. Etter halvannet år flyttes banen tilbake over kulverten. På den midlertidige jernbanesløyfen skal det etableres en erstatning for Lademoen holdeplass.