NLI Elektrosystemer holder andreplassen med 29,842 mill.
Den videre rekkefølgen er:
Mesta (30,821 mill.)
Eltel (32,105 mill.)
Abot (32,764 mill.)
VVB Engineering ltd (33,245 mill.)
Anbudene fra de to siste deltakerne i konkurransen ligger over 50 millioner kroner.
Tunnelen inngår i E6 og går gjennom Nordreisa kommune i Nord-Troms. Oppdraget gjelder levering og montering av alt elektro- og SRO-utstyr i tunnelen, inkludert vifter. Det skal også monteres veglys i dagen på begge sider av tunnelen, til sammen ca. en km.
Når elektroentreprisen er underskrevet, skal kontrakten tiltransporteres hovedentreprisen. Det betyr at elektroentreprenøren blir underentreprenør for Skanska, som er hovedentreprenør. Denne løsningen betyr at Vegvesenet slipper å være mellomledd mellom hovedentreprenør og elektroentreprenør.
Elektroarbeidet i tunnelen kommer ikke i gang før i mars neste år. Grunnen til at Vegvesenet har lyst ut jobben så tidlig, er at en del av arbeidet kan utføres andre steder. Produksjon av tavler og skap kan igangsettes så snart kontrakten er underskrevet.
Siste salve i tunnelen ble satt 21. september. Ved årsskiftet 2017/2018 blir den åpnet for trafikk.