Knapt en prosent høyere ligger Askim Entreprenør, som forlanger 53,818 mill. Derfra er det et sprang til konkurrentene. Seltor Anlegg fra Porsgrunn er nr. tre med 57,054 mill., Isachsen Entreprenør fra Nedre Eiker er nr. fire med 59,497 mill.
De fire siste anbyderne er Østlandske Vei og Betong fra Oslo (61,1 mill.), Huser Entreprenør fra Gjerdrum (61,5 mill.), Marthinsen & Duvholt fra Sandefjord (63,2 mill.) og Implenia (64,2 mill.).
Fylkesveg 120 er også kjent som Gjerdrumsveien. Kollektivfeltet og gang/sykkelvegen skal gå på hver sin side av kjørebanen. Kollektivfeltet skal gå mellom Åsenhagen og Skedsmokorset i retning Lillestrøm, en strekning på ca. en kilometer. Gang/sykkelvegen blir omtrent halvparten så langt. Det skal gå mellom Åsenhagen skole og Skedsmokorset. Mellom Åsenhagen og Åsenhagen skole går det gang/sykkelveg i dag.
Nærmest Skedsmokorset blir vegen utvidet til begge sider, men på mesteparten av strekningen blir vegen forskjøvet mot øst for å å få plass til utvidelsene. Det er bedre plass på den siden. En utvidelse mot øst krever mindre inngrep i private eiendommer enn en utvidelse mot vest.
Ved Åsenhagen skole skal det støpes en gangkulvert under fylkesveg 120. Den blir ti meter lang, fem meter bred og tre meter høy. For øvrig omfatter oppdraget støp av 800 meter støttemurer og montasje av 900 kvm støyskjermer.
Det skal legges drens- og overvannsanlegg og nye kommunale VA-ledninger på hele strekningen. Flere kabeletater skal også legge nye kabler i bakken.
Prosjekteringen er utført av det islandske firmaet Efla. Den som skal utføre anleggsarbeidet må fullføre jobben sent på høsten neste år.