Anbudet fra Strøm Gundersen er på 16,486 millioner kroner. Konkurrentene er Eco Bygg (17,002 mill.) og Betonmast (17,331 mill.).
Sellikdalen bru er en 102 meter lang gang/sykkelbru i tre som krysser Lågen to kilometer sør for Kongsberg sentrum. Det blir en bru utenom det vanlige. Overbygningen er formet som en S i vertikalplanet. På veg over elva passerer man både et høybrekk og et lavbrekk. Det blir tak over gangbanen, og på hver side blir det et brystningsfelt av skråttstilte bord. Denne løsningen vil gi så god beskyttelse mot snø at brua ikke behøver å dimensjoneres for tunge brøytemaskiner.
Utgiftene til brubyggingen skal deles mellom Kongsberg kommune, Statens vegvesen og noen av bedriftene i Kongsberg Næringspark.
Kommunen har tidligere laget et overslag over hva brua skulle koste. Anbudene lå godt over det, men byggeleder Odd Gulaker i Statens vegvesen mener at det var altfor optimistisk.
- Vi synes ikke de prisene vi har fått er dårlige. De jevne anbudene viser at det har vært reell konkurranse. Dette er en spesiell brutype med mange underentrepriser. For hovedentreprenøren blir det først og fremst påslaget som gjør forskjellen, sier Gulaker.