Rolf Jørgensen fra Narvik har gitt det laveste anbudet. Like bak følger Contexo fra Hønefoss som vil ha 53,2 mill. for jobben.
Listen over anbydere preges av stor spredning. Bare halvparten av anbyderne har gitt anbud under 70 millioner.
På plassene bak de to som ligger lavest følger:
NCC 59 mill.
Hæhre Entreprenør 64,2 mill.
Målselv Maskin 64,5 mill.
Risa 65 mill.
PEAB 70 mill.
Roald Madsen fra Tromsø 72,1 mill.
Alf Brekken og sønner Drift fra Hadsel 79,2 mill.
De øvrige anbyderne ligger over 80 mill. En av dem er det store danske entreprenørselskapet Per Aarsleff med 4 500 ansatte og en årlig omsetning på over 10 milliarder.
- Jeg er veldig fornøyd med at så mange entreprenører vil ha denne jobben som skal utføres på et så avsidesliggende sted. De laveste prisene ligger innenfor kostnadsrammen, men jeg er overrasket over de store forskjellene, sier samferdselssjefen i Troms, Bjørn Kavli.
Fyllingene skal legges ut på hver side av Sifjorden. Til sammen vil det gå med 545 000 kbm. Mellom dem kommer det en 45 meter lang bru. Brubyggingen utlyses senere.
Hensikten med fjordkryssingen er å fjerne en strekning fra fylkesveg 243 hvor det har gått mange steinsprang.
Arbeidet må fullføres innen 1. juli 2019. Deretter skal fyllingene sette seg til de blir stabile. Det vil trolig ta 8-9 måneder. Først når det ikke lenger er bevegelse i fyllingene kan brubyggingen komme i gang.
Forbindelsen blir ferdig i 2020. De totale kostnadene er beregnet til rundt 100 millioner kroner.