Opppdraget skal utføres på Farrriseidet like utenfor Larvik sentrum. Det er svært omfattende og anleggstiden tilsvarende. Først i mai 2021 skal det nye veganlegget være ferdig.
Ikke mindre enn 10 konstruksjoner skal rives for å gi plass til de nye vegene. Den største er en bru som inngår i E18 i dag. Den er 239 meter lang, og har 8 spenn med varierende lengder. Under denne brua går Vestfoldbanen, en fylkesvegbru, Farriselva og turbinrør.
Fire nye konstruksjoner skal bygges, blant annet en fire-feltsbru over elva. Ramper til og fra E18 skal gå på denne.
Arbeidet kunne vært gjort mye fortere hvis man kunne rive alt samtidig og deretter bygge nytt. Det går ikke. Trafikken skal gå gjennom området i hele anleggstiden, riving og bygging må skje i etapper. Det blir flere vegomlegginger underveis. Trafikken på Vestfoldbanen skal også gå uhindret.
Foruten vegarbeid omfatter oppdraget riving av en bensinstasjon, omlegging av VA-ledninger og en høyspentledning, kapping av spunt, støyskjeming, plastring langs Farriselva, etablering av en kollektivterminal, bygging av seks natursteinsmurer og planting av flere tusen nye bøketrær.
Flere konsulentfirmaer har deltatt i prosjekteringen. Aas-Jakobsen er hovedkonsulent.