De øvrige anbyderne er:
BMO Entreprenør 89,1 mill.
Brirkeland Entreprenørforretning fra Gulen 91 mill.
Flage Maskin fra Voss 96,4 mill.
Kruse Smith 114,3 mill.
Prisene er i overkant av det Vegvesenet regnet med.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
De tre tunnelene er den 572 meter Ottatunnelen, den 656 meter lange Røneidtunnelen og den 514 meter lange Råumtunnelen. Alle inngår i fylkesveg 5.
Oppdraget omfatter riving av gammel PE-skum og montering av ny i alle de tre tunnelene. Dessuten skal de få nye elektroinstallasjoner, nye nødstasjoner, ny belysning og nytt teknisk bygg.
Røneidtunnelen skal strosses for å få fri høyde på 4,2 meter.
Oppgradering er prosjektert av Statens vegvesen i egenregi.
Arbeidet i Otta- og Råumtunnelen må være avsluttet innen 1. juli neste år. For Røneidtunnelen går fristen for ferdigstillelse ut fem måneder senere.