Det var fire tilbydere, der Kruse Smith hadde det laveste tilbudet på 115.999.995 kroner. Risa hadde det nest laveste tilbudet på 121.055.995 kroner. Deretter fulgte Bravida/B&G med et tilbud på 137.336.852 kroner, og Mesta med et tilbud på 146.060.274 kroner. Det sier Statens vegvesen i en pressemelding.
– Etter en grundig evaluering og forhandlinger med de fire tilbyderne leverte Kruse Smith det beste tilbudet, sier utbyggingsdirektør i Statens vegvesen, Kjell Inge Davik.
Det var fire entreprenører som ble prekvalifisert og etter forhandlinger der pris, kvalitet, ytre miljø, klima og gjennomføring ble vurdert, ble kontrakten tildelt Kruse Smith.
![Modell av nye Tørrfjordelva bru i prosjektet Megården-Sommerset.](https://images.gfx.no/130x87/2838/2838282/E6%2520T%25C3%25B8rrfjordelva%2520bru%25202.jpg)
Vegvesenet lyser ut nytt prosjekt til 5,4 milliarder
Nødgjennomgang ned til Eiganestunnelen
– Nå gleder vi oss til å komme i gang. Planen er at arbeidet starter i november, og vil pågå i cirka ett år, sier byggeleder i Statens vegvesen, James Cristopher Cormack.
Tunnelen skal oppgraderes til de nye kvalitetskravene for tunneler, og det skal også bygges en nødgjennomgang ned til Eiganestunnelen.
I nord mot Tasta skal det bygges en 140 meter lang kulvert, som vil bli en del av friområdet på Tasta.
Byhaugtunnelen vil bli stengt i hele anleggsperioden.
![Vegvesenet testet el-brøyting på Dovrefjell i vinter.](https://images.gfx.no/130x87/2840/2840345/original.jpg)
Vegvesenet: Blir ikke dårligere brøyting med el-brøytebil