Fauskebygg ligger på andreplass med et anbud på 63,6 millioner. De øvrige anbyderne er:
Lemminkäinen 64,8 mill.
Veidekke 65,8 mill.
Moldjord bygg og anlegg fra Beiarn 66,4 mill.
Implenia 66,5 mill.
NCC 68,5 mill.
Consto fra Tromsø 69,4 mill.
Hæhre Entreprenør 74,8 mill.
Hak Entreprenør fra Alta 77,5 mill.
Nybrua består av ett spenn med en lengde på 68 meter. Kjørebanen bæres av to parallelle stålkasser. Feltene blir skilt med et midtfelt med en bredde på en meter. Myke trafikanter får et 3,5 meter bredt gang/sykkelfelt til disposisjon. Total bredde mellom kantdragerne blir 15 meter.
Gammelbrua er en 60 meter lang fagverksbru fra 1944. Den er i god nok forfatning til å ta unna trafikken, men bredden holder ikke mål. Kjørebanen er så smal at to biler ikke kan passere hverandre, og gangbanen har knapt plass til en rullestol.
Nybrua skal stå vest for den gamle. Avstranden mellom dem blir 3,5 meter på det minste.
950 meter av E6 må legges om i forbindelse med bygging av den nye brua. Anlegg av tilstøtende veger er ikke med i entreprisen, men den som får kontrakten skal sprenge 40 000 kbm fra en fjellrygg som står i vegen for den nye E6-traséen.
Senere i å blir riving av gammelbrua satt ut på felles entreprise med anlegg av tilstøtende veger. Landkarene blir stående fordi gammelbrua har felles landkar med en parallell bru for Nordlandsbanen.