Lave anbud på E6 langs Mjøsa

Fem entreprenører vil levere og montere SRO-anlegg på E6 langs vestsiden av Mjøsa. Fire av anbudene ligger mye lavere enn Vegvesents overslag. Lavest ligger Land Elektriske som vil ha 15,213 millioner kroner for jobben.

E6 Biri - Vingrom stor ferdig med ny midtdeler i desember 2015. Nå er det SRO-anlegg som står for tur.
E6 Biri - Vingrom stor ferdig med ny midtdeler i desember 2015. Nå er det SRO-anlegg som står for tur. Bilde: Arild Løkken, Statens vegvesen
Anders Haakonsen
25. apr. 2017 - 09:26

Dobloug Entreprenør fra Hamar holder andreplassen med et anbud på 16,014 mill. foran Anlegg Øst Entreprenør fra Lillehammer (17,880 mill.) og Huser Entreprenør fra Gjerdrum (18,899 mill.).

Overslaget i utlysningen var på 25 millioner. Den eneste anbyderen som ligger i nærheten av det er Mesta, som vil ha 24,961 mill. for jobben.

Byggeleder Jan Erik Kristiansen i Region øst er fornøyd med resultatet av konkurransen - som rimelig kan være.

 

Styres fra Vegtrafikksentralen

Den aktuelle strekningen er 18 km lang og går mellom Biri i Gjøvik kommune og Vingrom i Lillehammer kommune. Det er en to-felts veg hvor feltene er skilt med en midtdeler. Den kom på plass for halvannet år siden.

Nå skal vegen utstyres med SRO-anlegg slik at trafikken kan styres fra Vegtrafikksentralen når det måtte bli behov for det. Det meste av arbeidet består av graving av kabelgrøfter og montering av variable skilt, bommer og overvåkningskameraer. Det skal også monteres noe rekkverk og støtputer. Jobben må fullføres innen 1. november.

Prosjekteringen er utført av Statens vegvesen med assistanse av Rambøll.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.