Ingen av anbyderne er fra Oslo. Det nest laveste anbudet er gitt av Isachsen Entreprenør fra Nedre Eiker i Buskerud. Det er på 21,432 mill. De øvrige deltakerne i konkurransen er Askim Entreprenør fra Østfold (23,415 mill.) og Marthinsen & Duvholt fra Sandefjord (24,384 mill.).
Vegvesenet er fornøyd med både deltakelsen og prisnivået.
Kollektivfeltet blir 640 meter langt. Det skal følge Enebakkveien og en rampe som går fra krysset mellom Enebakkveien og Ljabruveien til E6. Krysset mellom de to vegene består av en rundkjøring. Denne skal utvides. Den nye sentraløya får en diameter på 9 meter. Utvidelsen av rundkjøringen inngår i oppdraget. To-veis trafikk skal opprettholdes på den berørte strekningen i hele anleggsperioden.
Enebakkveien var lenge kjent som riksveg 155. Etter omorganiseringen 1. januar 2010 ble den delen av vegen som ligger i Akershus degradert til fylkesveg 155. Den delen som ligger i Oslo ble kommunal veg, fordi det ikke er fylkesveger i Oslo.
Vegvesenet tar sikte på å underskrive kontrakten i begynnelsen av august. Innen 11. juli neste år må jobben være gjort.
Prosjekteringen er utført av et islandsk firma. Det hadde det klingende navnet Almenna Verkfrædistofan hf da arbeidet ble påbegynt. Siden har det vært med i en fusjon, og heter nå Verkis.