I tre etterfølgende kvartaler hevder Autodesk å ha solgt flere 3D modelleringsverktøy enn noen av konkurrentene.
Tallene ble lagt frem i forbindelse med offentliggjøringen av resultatene for andre regnskapskvartal som viste en omsetning på 211 millioner dollar, noe som er en nedgang på 20 millioner i forhold til fjorårets tilsvarende kvartal. I Europa steg omsetningen med 11 prosent til 66 millioner dollar.
- I Norden og Baltikum var omsetningen i annet kvartal lavere enn for tilsvarende kvartal i fjor, sier Thomas Juntti, salgsdirektør for Autodesk i Norden og Baltikum. Han håper likevel å nå målet i år på rundt 15 prosent vekst fordi de fortsatt tar markedsandeler innen produksjon og industri.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Også salget av produkter for geografiske informasjonssystemer, GIS, når målene. På bygg- og anleggsmarkedet går det derimot noe tyngre.
Tidligere i år introduserte Autodesk Subscription Program, en årsavtale for kjøp av programvare. - Her selger vi bedre enn ventet, noe som vil generere gode inntekter for oss i tredje og fjerde kvartal, hevder Juntti.