I et bilprosjekt som stålindustrien viser fram, er 80 prosent av karosseriet laget av såkalt mikrolegert finkornstål.
Ved hjelp av hydroforming lages detaljene tynne, sterke og lette. Hydroforming går ut på å lage detaljer i form av et lasersveist, tynt rør som legges ned i en todelt form som skal gi røret dets endelige utseende. Så stenges formen og vann eller olje under meget høyt trykk - gjerne 300 bar - trykkes inn i røret.
Da presses rørveggen ut mot formen og røret blir til den detaljen man så skal bygge inn i bilen, for eksempel forsterkninger i tak-side og gulv. Karosseriet veier ikke stort mer enn et tilsvarende laget av høyfast aluminium, til en brøkdel av kostnaden.
Stålene og byggemetoden er stålbransjens svar på trusselen fra aluminiumsverkene i retning av å bygge lettere biler med lavere forbruk og kraftig reduserte utslipp av forurensninger og klimagasser. Samarbeidsprosjektet heter Ultra Light Steel Auto Body, ULSAB.