Konkurransen domineres av lokale entreprenører. Bortsett fra firmaet som leder er det bare en anbyder som ikke holder til i Rogaland.
Rygg Maskin fra Randaberg er nr. to med 21,714 mill., foran Vassbakk & Stol fra Karmøy som vil ha 21,816 mill.
Den videre rekkefølgen er: Nordbø Maskin fra Stavanger (22,838 mill.), Tunge Maskin fra Randaberg (23,917 mill.), Stangeland Maskin fra Sola (25,357 mill.) Implenia (23,363 mill.), Risa fra Hå (25,592 mill.) og Byberg Maskin fra Randaberg (27,793 mill.).
Byggeleder Dag Rune Kvålen i Region vest er fornøyd både med oppslutningen om konkurransen og med prisene.
Gang/sykkelvegen blir to kilometer lang. Strekningen ligger i Randaberg kommune nord for Stavanger. Vegnettet i kommunen er bedre tilrettelagt for fotgjengere og syklister enn i de fleste andre norske kommuner, men på fylkesveg 480 ytterst mot Boknafjorden, har de dårlige forhold. Alle slags trafikanter må dele kjørebanen, som er så smal at det ikke er markert midtlinje. Nå blir forholdene bedre.
Gang/sykkelvegen får en asfaltert bredde på tre meter Den skal ligge på østsiden av kjørebanen. Ca. 500 meter av kjørebanen må legges om for å gi plass til den.
Montasje av nye lysmaster på hele strekningen inngår i entreprisen.
Som vanlig er hiver de som har ansvar for kabler og ledninger seg på når det skal graves i vegen. Randaberg kommune skal legge VA-ledninger på hele strekningen. På deler av strekningen blir det også lagt ny strømkabel og ny fiberkabel. Gravearbeidet inngår i oppdraget.
Multiconsult har utført det meste av prosjekteringen, men Vegvesenet har tatt noe i egenregi.
Innen 20. april 2016 må jobben være gjort.