Brua skal bygges i kompositt, og blir ifølge en pressemelding fra Vestland fylkeskommune den lengste i verden i sitt slag.
Nå er anbudskonkurransen om å få bygge brua lyst ut.
– Den nye brua gjør det trygt å krysse veien og bybanesporet for gående og syklande. Brua blir universelt utforma. Denne måten å bygge bru på er ny og spennende, og vi ser fram til å komme i gang med arbeidet, sier byggjeleiar Håkon Tryti Nilssen.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Den blir seks meter bred, der tre meter blir gangfelt og tre meter sykkelfelt.
Samarbeid
Kontrakten blir tildelt en leverandør som i samarbeid med Vestland fylkeskommune skal detaljprosjektere, produsere, frakte og sette sammen og montere brua. Planlagt byggetid vil være viktig, i tillegg til god visuell framtoning og rask montering.
Paradis bru er en del av Infrastruktur Paradis-prosjektet som er en del av Miljøløftet.
![Brua blir ifølge en pressemelding fra Vestland fylkeskommune den lengste i verden av sitt slag. <i>Foto: Vestland fylkeskommune</i>](https://images.gfx.no/580x/2682/2682170/Paradis%2520bru%2520farger-1.jpg)