De som puster lederen i ryggen er VVB (98,661 mill.) og Land Elektriske (98,679 mill.).
De tre neste på listen ligger også nær hverandre: Scanmatic vil ha 107,1 mill., One Nordic Kraftmontasje 109,1 mill., og Aventi 109,5 mill.
Lengre ned på listen er det større avstand mellom anbyderne. De tre som ligger høyest har gitt anbud på 134, 141 og 161 millioner kroner.
Fornøyd byggeleder
Thomas Kirkhus som er byggeleder for elektroarbeidet, er naturlig nok godt fornøyd med oppslutningen om konkurransen.
- Det er tydelig at det er stor interesse for Vegvesenets oppdrag. Det skal bli spennende å se hvorfor det er så stor sprik mellom de høyeste og de laveste prisene. Når så mange deltar i konkurransen, får vi god mulighet til å se hvor forskjellene ligger, sier Kirkhus.
Strekningen Bommestad-Sky ligger i Larvik kommune. Den er knapt 7 km lang. Nå blir den utvidet fra to til fire felt. Det meste av den nye strekningen går helt utenom nåværende trasé.
To tunneler med lengder på 2,8 og 1,3 km inngår i den nye vegen. Mellom dem bygges den 570 meter lange Farrisbrua.
185,4 km kabler
Entreprisen omfatter blant annet levering og montering av 185,4 km kabler i tunneler og 22,25 km kabler i dagsoner, 9,33 km kabelbruer, 99 lysmaster, 9 hovedfordelinger, 35 underfordelinger, 132 LED-skilt, 13 mekanisk variable skilt, 432 kjørefeltsignaler, 118 innvending belyste skilt og 28 bommer.
Den som får kontrakten skal også levere, montere, kable og tilkoble komplett anlegg for styring, regulering og overvåkning av vegstrekningen.
Levering av vifter og armaturer for veglys i dagen og i tunnelene inngår ikke i entreprisen, men det gjør monteringen av dette utstyret.
Den nye E18 blir åpnet for trafikk mot slutten av 2017.