De øvrige anbyderne er:
Mesta 35,14 mill.
ABOT 38,37 mill.
ONE Nordic Kraftmontasje 39,65 mill.
Aldesa 40,90 mill.
El-installatøren Harstad 45,51 mill.
Infratek 46,74 mill.
NRC Rail 49,15 mill.
BMO Elektro 49,56 mill.
Byggeleder Bjørn Mannsverk i Region nord er veldig godt fornøyd med opplsutningen om konkurransen. Han er også fornøyd med prisnivået som er omtrent som ventet.
Nordnestunnelen inngår i E6 gjennom Kåfjord kommune i Nord-Troms. Den er 5 810 meter lang. Entreprisen omfatter levering og montering av alt elektroutstyr i tunnelene og 884 meter veg i dagen. En 102 meter lang bru over Manndalselva inngår i dagsonen.
Føringsveger for kabler, tekniske bygg og fundamenter for veglys er ikke med i denne entreprisen. Det blir tatt i hovedentreprisen.
Tunnelen blir drevet og sikret av et arbeidsfellesskap mellom det sveitsiske firmaet Marti og det islandske ÍAV. Den skal åpnes for trafikk annet halvår 2018, trolig i oktober. Da blir en rasfarlig del av E6 helt stengt, mens andre deler av gamlevegen blir bevart for å gi adkomst til bolighus.
Omleggingen fører også til at E6 blir 8 km kortere enn nå.