Firmaet som leder konkurransen holder til i Nord-Aurdal i Valdres. Nærmeste konkurrent er Johs J Syltern fra Åfjord, som vil ha 31,708 mill. for jobben.
Den videre rekkefølgen er: Mekvik Maskin fra Kristiansund (33,027 mill.), Veidekke (34,963 mill.), Mesta (35,690 mill.), Vatn Maskinstasjon fra Tingvoll (37,708 mill.), L. A. Nordhaug fra Molde (37,868 mill.) og Tore Løkke fra Åfjord (38,338 mill.).
Prisnivået er omtrent som ventet. Det høye antallet anbydere er ikke heller ikke overraskende, entreprenørene har vist stor interesse for oppdraget i forkant.
Bomstasjonen har stått siden Kristiansund fikk sin fastlandsforbindelse i 1992. Nå er prosjektet nedbetalt og vel så det. Innkrevingen opphører på fredag.
Krifast-bommen står der E 39 og riksveg 70 møtes. Området er regulert slik at alle som passerer krysset må kjøre gjennom bomstasjonen. Krysset er derfor mer omfattende enn trafikkmengden tilsier. Nå skal det reduseres til en rundkjøring. I nærheten av den blir det etablert en busstasjon og en kontrollplass for lastebiler med vekt, utstyr for testing av bremser og et kontorbygg.
I entreprisen inngår også fjerning av ramper som ikke får noen funksjon, beplantning av området og reparasjon av plastringen på en sjøfylling for riksveg 70.
I slutten av oktober neste år er jobben fullført.