Avstanden til nummer to er ikke betryggende. Mesta ligger bare en halv prosent høyere enn PEAB med 18,711 mill. Veisikring fra Drammen er nr. tre med 19,759 mill. foran Seltor fra Porsgrunn med 19,815 mill.
Den videre rekkefølgen er Kåre Mortensen Buskerud fra Drammen (20,454 mill.), Arne Olav Lund fra Larvik (21,488 mill.) og Isachsen Entreprenør fra Nedre Eiker (22,537 mill.).
De to laveste anbudene ligger så vidt under Vegvesenets overslag.
Strekningen som skal utstyres med midtrekkverk er 3,6 km lang og går mellom Darbu og Damåsen like ved grensen mot Kongsberg. Den som får kontrakten, må utvide E134 til 12,3 meters bredde. Det meste av vegen har en bredde på 10 meter i dag, men en strekning på ca. 800 meter har tre felt. Her trengs det ingen utvidelse, men antall felt blir redusert til to.
Prosjekteringen er utført av Sweco. Vegen som skal få midtrekkverk ble ferdig så sent som høsten 2002. I dag har den en årsdøgntrafikk på 10 500. Da planleggingen av vegen begynte, var midtrekkverk lite brukt i Norge på veger med mindre enn fire felt. Det er bakgrunnen for at en vegstrekning skal utvides bare 10 år etter at den ble tatt i bruk. Innen 10. oktober må jobben være gjort.