Marine Harvest lanserer ny global merkevarestrategi og endrer selskapets navn til Mowi. Navnet skal reflektere gründerånden som har utviklet selskapet de siste 50 årene, opplyser selskapet.
– Fra den første laksen i 1964 har vi vokst til å bli et globalt, helintegrert selskap, som dekker stamfisk, fôrproduksjon, oppdrett, videreforedling og salg. Gjennom disse 50 årene har vi alltid vært tro mot våre kjerneverdier å bry seg om våre folk, vår fisk, våre kunder og miljøet, sier konsernsjef Alf-Helge Aarskog i Marine Harvest.
Gjennom Mowi og den nye merkevarestrategien skal Marine Harvest kommunisere at de dekker hele verdikjeden fra fôr til tallerken.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Agentisk KI: – Handler om å få KI til å utføre oppgaver og prosesser for deg nærmest av seg selv
Selskapet kommer til å lansere Mowi i utvalgte markeder denne måneden.