Kravspesifikasjonen for det nye plogfestet var en smule innviklet, men takket være selskapets utviklingsavdelinger er nå alle ønsker avklart.
Blant annet var kravet at det såkalte bufferstaget, som normalt løper under lastebilen, skulle bort. Dermed økes bakkeklaringen. Dette innebærer også at festet kan sitte igjen, selv om lastebilen ikke må brukes til ploging.
- Det har vært et godt samarbeid mellom selskapene, og vi er stolte av at vi som første plogleverandør kunne levere plogfestene til Scanias nye generasjon lastebiler, sier Roar Wehn, markeds- og salgssjef i Mählers.
Den norske Scania-forhandleren i Tromsø var en av de første til å levere en ny Scania med Mählers’ nye feste, og sjåføren Roy Reiholdsen var den som mottok denne lastebilen.
Selve påbyggingsarbeidet ble utført av Scania på Bardufoss.
Mählers melder at det nye plogfestet er klart for bestilling.