Statens vegvesen fikk fem tilbud på vedlikeholdsjobben i Lunnertunnelen. Tilbyderne var Aventi Installasjon, Minel Land Elektriske, NLI Elektrosystemer, Scanmatic Elektro og Mesta Elektro, der Mesta Elektro hadde tilbudet med lavest pris.
– Mesta har allerede begynt å planlegge jobben, og ønsker å starte så fort som mulig, sier prosjektleder Lars Magnar Allergodt i Statens vegvesen.
– Denne uka starter vi samhandlingsprosessen, og så regner vi med at Mesta kan gå i gang i tunnelen i begynnelsen av november.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Elektrojobben er omfattende og er beregnet å ta om lag tre måneder. Tunnelen blir stengt for all trafikk i denne perioden. Statens vegvesen kommer om kort tid med en detaljert og omfattende stenge- og omkjøringsplan.
![Både Forsvaret og Hæren holder på med en større utskiftning av lastevognporteføljen.](https://images.gfx.no/130x87/2838/2838509/NTB_fe76mSb-cpg.jpg)
Flere tar automatgir-lappen – kan skape trøbbel i Forsvaret