Mesta i klar ledelse

Mesta ligger langt foran konkurrentene i kampen om kontrakten på oppgradering av Eidfjordtunnelen. Anbudet fra Mesta på 32,793 millioner kroner gir en ledelse på 17,6 prosent.

Mye rart skal skje hvis ikke Mesta får kontrakten på oppgradering av Eidfjordtunnelen. Bildet viser nordre portal med Eidfjordvatnet til venstre.
Mye rart skal skje hvis ikke Mesta får kontrakten på oppgradering av Eidfjordtunnelen. Bildet viser nordre portal med Eidfjordvatnet til venstre. Bilde: Google
30. aug. 2016 - 14:49

BMO Elektro holder andreplassen med 38,569 mill. Videre nedover listen er det jevnt. Aventi er nr. tre med 39,107 mill., fulgt av NLI (39,488 mill.) og Land Elektriske (39,711 mill.).

Høyest ligger Birkeland Entreprenørforretning (44,276 mill.) og det spanske firmaet Aldesa Construccuiones (47,271 mill.).

Eidfjordtunnelen som inngår i riksveg 7, følger vestsiden av Eidfjordvatnet i Hardanger. Lengden er 2070 meter.

Tunnelen ble åpnet i 1976. Nå skal den få en standard i samsvar med tunneldirektivet.
Det skal bli ny kabelstige gjennom hele tunneler og 230 nye lysarmaturer. Det blir nødskap for hver 250. meter og ledelys for hver 25. meter.

Oppdraget omfatter også levering og montering av vifter, fjernstyrte bommer, stopplys og videokameraer.

Arbeidet må utføres mellom kl. 20 og kl. 06. Da blir det kolonnekjøring gjennom tunnelen. På dagtid skal det være fri ferdsel. Innen 1. september neste år må jobben være gjort.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.