De andre anbudene er gitt av Magne Hafstad (75,8 mill.) og Åsen & Øvrelid (79,5 mill.). Disse bedriftene holder til i Førde.
Prisnivået er litt høyere enn Vegvesenets regnet med.
Oppdraget er det første på en omfattende utbygging av E39 gjennom Gaular. To strekninger skal utbedres og delvis legges om. Den ene er 4,8 km lang og går mellom Dregebø og Grytås, den andre er 4,3 km lang og går mellom Birkeland og Sande nord. De totale omkostningene for prosjektet blir på nærmere 600 millioner kroner.
Entreprisen som Mesta ligger lavest på, omfatter 400 meter ny E39, to bruer med lengder på 94 og 25 meter, en 29 meter lang undergang for fylkesveg 610 og en rundkjøringen på samme veg. De 400 metrene vil ikke inngå i E39 når jobben fullføres i oktober neste år. Først når hele prosjektet er fullført, får strekningen europavegstatus. Det skjer sommeren 2016. Før den tid skal de 400 metrene og den lengste brua bidra til lede anleggstrafikken utenom Sande, kommunesentret i Gaular.
Den største entreprisen i prosjektet lyses ut 1. desember i år. Når alt er ferdig, går E39 helt utenom Sande. Vegen har da fått vesentlig høyere standard enn i dag, og har blitt et par kilometer kortere.
Prosjekteringen er utført av Statens vegvesen i egenregi. Alle utgifter dekkes med ordinære bevilgninger over statsbudsjettet.