Mestas pris ligger ca. en halv million kroner over Vegvesenets overslag. I denne sammenhengen er det småpenger. Da drivingen av tunnelen ute på anbud, lå prisene så høyt at overslaget for de totale kostnadene måtte oppjusteres med over 50 millioner kroner. Det ligger nå på 150 millioner. Kruse Smith fikk hovedkontrakten.
Myrkdalstunnelen ligger i Voss kommune. Den er 960 meter lang i fjell, i tillegg kommer to portaler med en samlet lengde på 140 meter. Nå den åpnes i januar neste år, erstatter den en svært rasfarlig strekning på riksveg 13 gjennom Myrkdalen.
Mesta skal levere og montere alt teknisk utstyr i tunnelen, inkludert lysarmaturer, nødstasjoner, skilt og vifter. Oppdraget omfatter også montering av veglys på en kort dagstrekning på hver side av tunnelen.
Anleggsarbeidet på dagstrekningene er svært krevende på grunn av sidebratt terreng. På det høyeste er skjæringene er over 30 meter høye. På den ene siden av tunnelen skal det tas ut 60 000 kbm. Om sommeren er det ekstra vanskelig å arbeid på grunn av stor turisttrafikk. Vegen har derfor vært stengt forbi anleggsområdet om natten. Fra og med 12. juli er fri ferdsel hele døgnet i tre uker framover på grunn av ferieavvikling.