Når bransjen skulle testes gikk Forbrukerombudet grundig til verks. De gikk til innkjøp av 17 telefoner, og innhentet eksperthjelp – til å ødelegge dem. Etter at en rekke forskjellige typer skader ble påført mobilene, ble de sendt inn til reparasjon av Forbrukerombudets medarbeidere, som for anledningen opptro som privatpersoner. Resultatet av undersøkelsen ble bedre enn ventet.
Tilfredsstillende
- Når vi så fikk mobilene tilbake så viste det seg at alle var reparert tilfredstillende, og vi fikk korrekte konklusjoner på alle sammen, sier rådgiver ved Forbrukerrådet i Tromsø, Vivian Mikalsen. Hun tok selv initiativ til undersøkelsen.
Det eneste Forbrukerombudet hadde å utsette på service fra bransjens side, var at det i enkelte tilfeller tok uforholdsmessig lang tid å få reparert telefonen. Derimot var de tilfreds med tilbudet om lånetelefoner fra distributørene.
Bilde: http://www.istockphoto.com/file_closeup/business/business-concepts/2252631-broken-cell-phone.php?id=2252631
- 5 kreditter! yay!