– Enitels strategi er å være en komplett teleleverandør. Mobiltelefoni inngår naturlig nok som en del i dette bildet, sier administrerende direktør Øyvind Hauge.Prosjektleder Nora Steinvik i Enitel Mobil sier at enkelthet for kundene skal være Enitels konkurransefortrinn. – Vi tilbyr blant annet én pris, én faktura, valgfritt telefonnummer og hjemkjøring av abonnement per budbil. Målet er å ta ti prosent av mobilmarkedet innen fem år, sier hun.Enitel satser på å få ca. 85.000 mobilkunder allerede det første året. Målgruppen vil først og fremst være eksisterende kunder, med hovedfokus på bedriftsmarkedet. I tillegg til eksisterende salgskanaler bygges det opp en egen nettbutikk for salg av mobiltjenestene.Sammen med finske Sonera har Enitel søkt om en av de fire utlyste UMTS-lisensene i Norge. Dersom selskapet får UMTS-lisens, hvilket Hauge sier han har klokkertro på, vil mobilsatsingen trappes ytterligere opp. Hauge sier også at det i så fall kan bli aktuelt å søke egen GSM-lisens.