Fv 17: 184 mill skiller laveste og høyeste anbud

Ni entreprenører har lagt inn priser på et oppdrag på fv 17 i Nordland. Men mer enn 184 millioner kroner skiller det laveste tilbudet fra det høyeste.

Fv 17 i Nordland.
Fv 17 i Nordland.
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
15. juni 2016 - 15:37

Med lavest pris ligger PNC Norge, en relativt ukjent aktør på det norske markedet. Men selskapet eies 100 prosent av tyske Porr Bau Gmbh, som er en videreføring av restene fra Bilfinger.

Deres tilbud ligger hele 184 millioner kroner lavere enn høyste anbud, som er arbeidsfelleskapet Toto-Knas.

 

To tunneler

Prosjektet strekker seg over ca. 5,5 kilometer, fra Brattland syd om Liafjellet til kommunegrensen Lurøy/Rødøy. Vegen skal gå gjennom to tunneler; først en gjennom Liafjellet på ca. 1900 meter, deretter en kort tunnel fra Liamyra til Olvikvatnet.  Vegen skal også krysse vannet på fylling og en liten bru.

Vegbredden før den første tunnelen og etter den siste blir 6,5 meter. I og mellom tunnelene blir vegbredden 8,5 meter. Fartsgrensen blir 80 km/t på hele strekningen.

 

Disse vil bygge nye fylkesveg 17:

 

Tilbyder

Tilbudssum (eks. mva.)

1

 Skanska Norge AS

 370 712 157,95

2

 Leonhard Nilsen & Sønner AS

 483 313 073,29

3

 NCC

 369 840 790,00

4

 PNC Norge AS

 339 295 974,84

5

 Metrostav AS

 383 835 892,00

6

 Aldesa Construcciones SA

 450 040 944,32

7

 TOTO-KNAS (arbeidsfellesskap)

 523 790 477,00

8

 Hæhre Entreprenør AS

 349 889 898,22

9

 AF Gruppen Norge AS

 423 695 626,81

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.