Med lavest pris ligger PNC Norge, en relativt ukjent aktør på det norske markedet. Men selskapet eies 100 prosent av tyske Porr Bau Gmbh, som er en videreføring av restene fra Bilfinger.
Deres tilbud ligger hele 184 millioner kroner lavere enn høyste anbud, som er arbeidsfelleskapet Toto-Knas.
To tunneler
Prosjektet strekker seg over ca. 5,5 kilometer, fra Brattland syd om Liafjellet til kommunegrensen Lurøy/Rødøy. Vegen skal gå gjennom to tunneler; først en gjennom Liafjellet på ca. 1900 meter, deretter en kort tunnel fra Liamyra til Olvikvatnet. Vegen skal også krysse vannet på fylling og en liten bru.
Vegbredden før den første tunnelen og etter den siste blir 6,5 meter. I og mellom tunnelene blir vegbredden 8,5 meter. Fartsgrensen blir 80 km/t på hele strekningen.
Disse vil bygge nye fylkesveg 17:
Tilbyder |
Tilbudssum (eks. mva.) |
|
1 |
Skanska Norge AS |
370 712 157,95 |
2 |
Leonhard Nilsen & Sønner AS |
483 313 073,29 |
3 |
NCC |
369 840 790,00 |
4 |
PNC Norge AS |
339 295 974,84 |
5 |
Metrostav AS |
383 835 892,00 |
6 |
Aldesa Construcciones SA |
450 040 944,32 |
7 |
TOTO-KNAS (arbeidsfellesskap) |
523 790 477,00 |
8 |
Hæhre Entreprenør AS |
349 889 898,22 |
9 |
AF Gruppen Norge AS |
423 695 626,81 |